Author Topic: ik heb een hekel aan golvende randjes....!  (Read 9759 times)

mamia

  • Quirky Quilter
  • **
  • Posts: 61
  • this quilter loves cubism
    • View Profile
ik heb een hekel aan golvende randjes....!
« on: 02 September 2008, 21:09:13 »
hoi allemaal,
vandaag lekker gewerkt aan de finishing touch van mjn laatste quilt, alle draadjes van het machinaal quilten naar de achterkant gehaald en netjes weggestopt tussen de laagjes. dat ziet er netjes uit. tis dus toch september geworden, maar het is sowieso al heel snel voor mijn doen!!!
de rand van de top heb ik vast gezigzagd, de vulling en de onderkant zijn wat groter geknipt dan de top, dus langs de rand van de top zo recht mogelijk gezigzagd met de machine. ontstaan er toch >:( golvende randen....!
met de hand echt stevig garen tussen de zigzagsteekjes doorgeregen. met de centimeter gecontroleerd op lengte en de draad op de goede lengte vast gezet, eerst in de lengterichting, daarna van boven naar beneden, dus voor elke kant van de quit een apart draadje.
op deze manier kun je de quilt overal goed op maat maken.  :D geen golfjes dus!
hierna ga ik de vulling en onderkant op maat snijden met het rolmes, zoŽn 7 mm breed. daar omheen komt dan de binding/afwerkingsbies, die op deze manier gevuld wordt door de 7 mm vulling en achterkant. ben benieuwd of dat laatste ook lukt zoals ik wil.
nu nog even wat rond kijken op het net en dan naar bed voor een volgende schooldag.
fijne avond,
groetjes, mia