hoi allemaal,
natuurlijk ben ik alweer een tijdje terug in het land na onze vakantie van 4 weken in frankrijk.
daar heb ik lekker gewerkt met de hand aan mijn tevoren geprepareerde quilttop naar voorbeeld van ruth mcdowell.
het was hier zo stil

, dat ik maar even heb doorgewerkt. wel steeds even gekeken of er weer wat beweging kwam.
het in elkaar zetten met de hand ging prima, maar dat had ik natuurlijk al eerder gedaan -ronde naden met de hand- da´s alleen spelden en precies zijn. eenmaal thuis natuurlijk aan de slag met de machine. ging prima met de curvemaster, maar zonder spelden kreeg ik het niet voorelkaar. wel ging het netjes en het resultaat was een keurig rechte top, geen golvende randen gelukkig.
voor het eerst heb ik gequilt met garen dat van kleur verloopt. het is me goed bevallen, het verlopen van de kleuren maakt het minder vlak en de meer rustig gedesineerde stof past nu beter bij de rest. ik hoop ´m nog voor het eind van de maand helemaal af te hebben. als het zo voorspoedig gaat, wordt je wat overmoedig....

eigenlijk zou ik ´m wel willen insturen voor een tentoonstelling bv van het quiltersgilde of de europese quilt kampioenschappen.

weten jullie of dat kan, ook al is het niet je eigen ontwerp? moet ik natuurlijk ook oppassen om ´m met een foto op het net te zetten...of kan dat gewoon.

wat vinden jullie?
tot de voldende keer,
mia