Author Topic: PKN-logo  (Read 14473 times)

leeuwin

  • Starting Stitcher
  • *
  • Posts: 3
  • ik ben gek op lapjes en labjes
    • View Profile
    • the5oaks
PKN-logo
« on: 31 August 2008, 11:19:08 »
Vorig jaar heb ik dit topje met de hand gemaakt. Het was een proef , want ik wil hem graag in zijde maken.  Alhoewel het niet helemaal oke is (de verkeerde stof voor de duif etc) wil wil ik deze top toch afmaken. Een vraag: Is de rand van het origineel  er  "aangezet" of is het logo er op geappliceerd. Ik benbij het maken  nu alle moeilijkheidjes tegengekomen en wil deze winter met een grotere versie in zijde beginnen...

Arnout

  • Administrator
  • Perfect Piecer
  • *****
  • Posts: 169
    • View Profile
Re: PKN-logo
« Reply #1 on: 31 August 2008, 21:27:23 »
Mooi resultaat, zeker voor een proef, inderdaad zonde om zo te laten liggen. Lijkt me trouwens wel een uitdaging, om hem in zijde te maken...

Ik heb de rand er aan "gepatcht"; hij is uit vier stukken gesneden (vnl. om stof te sparen). Maar goed, ik doe nooit iets met applicatie, dus kies vooral zelf wat het handigst lijkt.

Arnout

susan

  • Starting Stitcher
  • *
  • Posts: 16
    • View Profile
    • susans corner
Re: PKN-logo
« Reply #2 on: 02 September 2008, 18:46:22 »
hoi leeuwin

dit is een apart ontwerp heb je dat zelf gedaan?Als je met zijde gaat werken doe je het dan ook met de hand het schuift anders zo erg denk ik dan vooral bij die punten met aplikeren kun je wel wat meer smokkelen om de rand mooi te krijgen!

              groeten susan

leeuwin

  • Starting Stitcher
  • *
  • Posts: 3
  • ik ben gek op lapjes en labjes
    • View Profile
    • the5oaks
Re: PKN-logo
« Reply #3 on: 26 September 2008, 18:26:19 »
Bedankt Arnoud voorje antwoord. Ik denk dat ik ook afzie van appliceren maar het is een leerproject, eht kan zo maar zijn dat achteraf dat voor mij de betere keuze was geweest. Maar ja, door vallen en opstaan he :D
En nee Susan dit is een ontwerp van Arnoud en ik mocht het gebruiken. En zijde strijk ik eerst op speciaal vliseline voor zijde en ik ga hem met de hand maken. Ik heb de zijde het afgelopen jaar bij elkaar gespaard in de kleuren die ik graag wil gebruiken. ALs kik er mee aan de gang ga zal ik zeher het resultaat laten zien.
groetjes
yvon