Author Topic: vakantie echt voorbij...quiltseizoen begint  (Read 35277 times)

mamia

  • Quirky Quilter
  • **
  • Posts: 61
  • this quilter loves cubism
    • View Profile
vakantie echt voorbij...quiltseizoen begint
« on: 03 September 2008, 22:47:14 »
hoi allemaal,
aan de bezoeken van deze forums de laatste dagen kun je zien dat iedereen weer zo´n beetje thuis geland of aangeland is. zo te zien heeft iedereen er ook weer zin in. ik ben alweer bijna 3 weken aan het werk en voorlopig is op t schooltje (zmlk) nog niet kalm. reden te meer om me tegelijkertijd te storten op mijn ufo (tóch niet afgekregen in augustus :'( , maar ja) en wat nieuws. hoe varen jullie, waarmee zijn jullie op dit moment bezig ? het zou leuk zijn wat meer van gasten en leden te horen ;).
tot dan
groet Mia

mamia

  • Quirky Quilter
  • **
  • Posts: 61
  • this quilter loves cubism
    • View Profile
Re: vakantie echt voorbij...quiltseizoen begint
« Reply #1 on: 09 September 2008, 19:13:18 »
hoi allemaal,
vandaag mij wekelijkse dagje vrij en dus heb ik me op de afwerking van mijn vakantiequilt gestort.
ook een foto gemaakt en nou meteen maar plaatsen voor ik op andere ideeën kom.
groet mia

Arnout

  • Administrator
  • Perfect Piecer
  • *****
  • Posts: 169
    • View Profile
Re: vakantie echt voorbij...quiltseizoen begint
« Reply #2 on: 12 September 2008, 19:31:45 »
Hoi Mia,

Hij is mooi geworden! Ik ben een beetje laat met reageren, want voor mij is de vakantie nog niet voorbij, ben nog even een klein weekje in het boekenhotel (ga morgen weer naar huis). Ik heb de quilt ook nog afgemaakt voor ik wegging, maar nog geen foto genomen, dus die laat ik later nog zien. In plaats daarvan maar even een foto van de omgeving hier  ;D

Arnout

P.S. Weer wat nieuws geleerd over het forum: bijlagen zoals die foto zie je alleen als je als lid ingelogd bent.

susan

  • Starting Stitcher
  • *
  • Posts: 16
    • View Profile
    • susans corner
Re: vakantie echt voorbij...quiltseizoen begint
« Reply #3 on: 14 September 2008, 19:27:04 »
hallo allemaal

wat een mooie quilt is dat geworden Mia daar mag je trots op zijn. ik ben druk bezig met veel dingen eerst maar mijn boetseeropdracht afmaken maar op quiltgebied ben ik met een Baltimore bezig en een SBs maar die is alleen maar zo tussendoor die mag wat langer duren de baltimore ben ik met blok 3 begonnen dus daar ben ik nog even zoet mee zal de eerste 2 blokken laten zien
dan ben ik voor de kerst een kerstquilt aan het maken voor een nicht, haar moeder maakte altijd geborduurde kerstkaarten en nu verwerk ik die borduurtjes in een quilt ik houd het simpel het gaat uiteindelijk om die borduurtjes maar zo verdwijnen ze teminste niet in de kast nou een heel verhaal maar dan weet je ook iets he :D ;)

        groeten susan




mamia

  • Quirky Quilter
  • **
  • Posts: 61
  • this quilter loves cubism
    • View Profile
Re: vakantie echt voorbij...quiltseizoen begint
« Reply #4 on: 14 September 2008, 21:56:48 »
hoi Arnout,
dank voor je compliment, ben erg benieuwd naar de jouwe!
heb je een beetje weer gehad in je vakantie?
wij gaan maandag 15 september voor 4 dagen op kamp met onze jongens en meiden,
en ik hoop dat de weersberichten kloppen: fris en helder, geen regen! heerlijk!
en op tijd donker 's avonds en niet te vroeg licht 's ochtends: wat zullen ze slapen....!
ik hoop ze bij hun ouders weer heelhuids in te leveren, dus keep your fingers crossed!
heb mijn hoofd weer wat vrij voor wat nieuws: wil een "japanse" tas gaan maken met
de staaltjes voor herenkleding die ik een tijd terug gekregen heb, lijkt me een leuk en
beperkt projekt.
misschien ga ik ook nog wat voor de kerst maken;
blijft per slot een leuke tijd om wat voor te knutselen, had daar ook nog een ufo liggen....!
tot schrijfs,
groet Mia

mamia

  • Quirky Quilter
  • **
  • Posts: 61
  • this quilter loves cubism
    • View Profile
Re: vakantie echt voorbij...quiltseizoen begint
« Reply #5 on: 14 September 2008, 21:58:53 »
ps Arnout,
prachtige foto, overigens, maar het lijkt me moeilijk daar een quilt van te maken
groet Mia

mamia

  • Quirky Quilter
  • **
  • Posts: 61
  • this quilter loves cubism
    • View Profile
Re: vakantie echt voorbij...quiltseizoen begint
« Reply #6 on: 14 September 2008, 22:12:35 »
hoi Susan,
ik vind 'm ook wel goed gelukt.
jammergenoeg kon ik de foto met de originele pixsels niet plaatsen, hij moest gecomprimeerd,
en zo is ie niet zo heel helder te zien.
hoe maak je zo'n baltimore? is het gepatched of maak je zoiets met opnaaien, apliqueren?
hoe verwerk jij je de borduurwerkjes in je quilt, ik heb er ook een paar liggen om nog wat mee te doen...!
laat 's weten,
groet Mia

Arnout

  • Administrator
  • Perfect Piecer
  • *****
  • Posts: 169
    • View Profile
Re: vakantie echt voorbij...quiltseizoen begint
« Reply #7 on: 15 September 2008, 09:33:11 »
Hallo Susan,

Mooie kleurencombinatie in de baltimore-blokken, traditioneel geappliceerd? Zo te lezen hoef je je voorlopig niet te vervelen, hoeveel blokken moeten het worden?

Groetjes,
Arnout

Arnout

  • Administrator
  • Perfect Piecer
  • *****
  • Posts: 169
    • View Profile
Re: vakantie echt voorbij...quiltseizoen begint
« Reply #8 on: 15 September 2008, 09:45:47 »
Hoi Mia,

Vakantie was goed, erg mooi weer, beetje té eigenlijk, te warm om al te actief te zijn, wat ik graag ben. Maar voor jouw kamp ziet het er in ieder geval goed uit. De foto was niet echt als quiltidee bedoeld, misschien hooguit als idee voor kleurschakeringen.

Wat de verkleinde foto betreft: je kunt evt. ook gebruikmaken van een site als Tinypic (willekeurig voorbeeld) om foto's te uploaden, of anders mijn "magische" verkleinprogrammaatje proberen, dat verkleint een foto automatisch tot minder dan 60 kb in omvang, zonder er een postzegelformaat van te maken. Bijgaand in ieder geval mijn versie van de waterlelie.

Ondertussen heb ik geexperimenteerd met het naaien van ingezette hoeken n.a.v. McDowell en ben ik al weer druk bezig met het uitwerken van het volgende ontwerp...

Groetjes,
Arnout

susan

  • Starting Stitcher
  • *
  • Posts: 16
    • View Profile
    • susans corner
Re: vakantie echt voorbij...quiltseizoen begint
« Reply #9 on: 15 September 2008, 19:01:58 »
hallo  Arnout
Het zijn geaplikeerde blokken inderdaad traditioneel "needle turn"techniek vind het heel leuk om te doen er moeten 9 blokken gemaakt worden dus ben nog even zoet
Ik vind de kleuren ook best goed gaan zo ik wou perse met rood werken het is eigenlijk helemaal niet mijn kleur maar hier ben ik best blij mee, als het volgende blok klaar is dan laat ik hem wel weer zien.
Wat word jou volgende project?

          groeten susan

susan

  • Starting Stitcher
  • *
  • Posts: 16
    • View Profile
    • susans corner
Re: vakantie echt voorbij...quiltseizoen begint
« Reply #10 on: 15 September 2008, 19:10:47 »
Hallo Mia
die borduurtjes daar heb ik randen omheen gemaakt zodat ze allemaal de zelfde maat hebben in dit geval 15 bij 15 cm, omdat de quilt niet groot mag zijn  maak ik er een paar blokken bij zoals sterren, een engel geaplikeerde boompjes en wat kleine blokjes echt wel "kerst" hoor ;)
zodra hij in elkaar zit dan maak ik wel even een foto zal eind van de week wel zijn en dan nog hard door werken met quilten dat doe ik met de hand wil ik hem voor de kerst af krijgen
moet eerst nog even naar Nuenen voor garen dat ben ik natuurlijk weer vergeten!!!
Als je dit leest heb je je kampeer toch er al weer op zitten was het leuk?

                       groeten susan

Arnout

  • Administrator
  • Perfect Piecer
  • *****
  • Posts: 169
    • View Profile
Re: vakantie echt voorbij...quiltseizoen begint
« Reply #11 on: 18 September 2008, 08:22:11 »
Quote from: susan
Wat word jou volgende project?

Ik ben bezig met een nieuw 3D-project, zoiets als de kubus of de springs, maar dan anders. Hoop binnenkort de eerste lapjes aan elkaar te kunnen zetten, dan laat ik er iets van zien.

Groetjes,
Arnout

mamia

  • Quirky Quilter
  • **
  • Posts: 61
  • this quilter loves cubism
    • View Profile
Re: vakantie echt voorbij...quiltseizoen begint
« Reply #12 on: 19 September 2008, 12:05:16 »
hallo allemaal,

leuk, als je na 4 dagen terugkomt, blijkt dat de communicatie gewoon doorgaat! dat 'vergeet' ik altijd.
tijdens zo´n schoolkamp met 20 leerlingen ben je met collega´s en stagiaires 20 uur per dag gierend hoge toeren aan het draaien.
maar het ging dit keer ook weer volgens plan en we hebben de jongens en meiden, na heel genoeglijke dagen, weer heelhuids aan hun ouders kunnen overdragen. vandaag heb we vrij om bij te komen, en dat is ook wel nodig!

groet Mia

mamia

  • Quirky Quilter
  • **
  • Posts: 61
  • this quilter loves cubism
    • View Profile
Re: vakantie echt voorbij...quiltseizoen begint
« Reply #13 on: 19 September 2008, 12:12:55 »
hallo Arnout

ook jouw waterlelie is mooi geworden!
jij had, wat ik niet kon vinden in mijn stapels stof: voor de schaduw van de lelie een stofje met wat meer kleur dan alleen blauw.
maar ach, gaan zoeken werkt niet, dus ben ik best tevreden.

dank voor je verwijzing voor foto's. dat ga ik t.z.t. proberen met een van mijn kinderen, want ik heb 't aangeklikt,
maar het ziet er in de gauwigheid niet zo makkelijk uit dat ik ´t vlotjes zou kunnen....beetje digibeet weet je nog?!
bovendien ook wat lui uitgevallen op dit vlak, mijn vader zou hebben gezegd: efficiënt: efficiëntie is uiteindelijk gesublimeerde luiheid...!
de computergeneratie is hier veel beter in, dus inschakelen om het me te leren!

groet Mia

mamia

  • Quirky Quilter
  • **
  • Posts: 61
  • this quilter loves cubism
    • View Profile
Re: vakantie echt voorbij...quiltseizoen begint
« Reply #14 on: 19 September 2008, 12:13:50 »
hoi Susan,

leuk, lijkt me aardig wat werk, maar zo te zien is het wel de moeite waard! doe je het met de hand?
dat vind ik altijd zo knap omdat het toch veel tijd vergt, hoe lang doe jij daarover?
ik heb in het verleden wel aardig wat traditioneel werk gemaakt, maar altijd met de machine vanwege tijdgebrek en dus met rechte naden.
ik weet dus niet echt veel van die verschillende, mooie traditionele werkwijzen.

groet Mia