Leuke introductie, Mia, welkom. Log cabins met een patroonstempel, die techniek kende ik nog niet, maar is inderdaad wel erg handig. Maar goed, ik heb ook nog nooit een log cabin blok gemaakt...
Wat ronde vormen betreft, voor mij moet ook altijd alles erg precies, maar de hand patchen doe ik niet; daar krijg ik de kriebels van. Voelt net als handquilten zonder ring, daar bak ik ook niks van. Dus
ronde vormen doe ik ook op de machine. Vroeger met veel spelden, tegenwoordig vaak met de Curve Master.
Heb lang getwijfeld of ik zo'n ding zou kopen omdat het een beetje té gemakkelijk klonk, zonder spelden min of meer vanzelf goed uitkomen. Mijn ervaring: vanzelf gaat het niet, maar als je de instructies volgt, er een tijdje mee werkt en gevoel voor krijgt, dan komt er toch een moment dat je het tornmesje nauwelijks meer nodig hebt. Dit was mijn oefenproject:

Daarna wist ik wel ongeveer wat ik aan de Curve Master had. Goed genoeg om aan mijn hoge eisen te voldoen, maar alleen voor ronde vormen die ik met een gewoon voetje niet of alleen met heel veel spelden voor elkaar zou kunnen krijgen.
Groetjes,
Arnout