Author Topic: voorkeur  (Read 18479 times)

mamia

  • Quirky Quilter
  • **
  • Posts: 61
  • this quilter loves cubism
    • View Profile
voorkeur
« on: 15 May 2008, 20:54:50 »
hoi Arnout,
deze vind ik echt de allermooiste! je ode aan ootje is mijn favoriet.
groet Mia

Arnout

  • Administrator
  • Perfect Piecer
  • *****
  • Posts: 169
    • View Profile
Re: voorkeur
« Reply #1 on: 17 May 2008, 10:14:40 »
Interessante keuze, Mia. Ik zie dat hij langzaam aan populariteit wint, maar voorlopig nog geen top-10 haalt. Zelf ben ik heel erg tevreden over de individuele blokken, vooral die vuurtoren (daar zou je haast een aparte quilt van maken), maar ook bijv. Frans Hals en de andere 'erflaters'. De quilt als geheel is iets te onrustig voor mijn gevoel, had gehoopt dat de grote zonnebloem wat minder sterk op de voorgrond zou treden. (link: Ode aan Ootje voor wie niet weet waar het over gaat). Heb je hem toevallig in het echt gezien in waalre?

mamia

  • Quirky Quilter
  • **
  • Posts: 61
  • this quilter loves cubism
    • View Profile
Re: voorkeur
« Reply #2 on: 17 May 2008, 23:16:18 »
hoi Arnout,
heb ik īm echt gemist afgelopen tentoonstelling van de Europese quilt kampioenschappen....!!!!! echt jammer, ik had 'm graag in levende lijve willen zien.
ik vind -op de computer- de zonnebloem niet echt te nadrukkelijk, maar vraag me af waarom je niet nog ergens nog een getal hebt verwerkt om het ookg rond te laten gaan over de quilt.
voor het eerst in 8 jaar dat ik al naar de EQC ga kon ik nu niet. het was al een traditie geworden dat ik met een (quilt-)vriendin de laatste zondag van de herfstvakantie ging. voor deze voorjaarsvakantie was al een bezoek aan frankrijk gepland voor ons nieuw-te bouwen-huis in de Correze.
hoe was het? we hebben vast een heleboel gemist en dat in ons eigen Veldhoven.....
zou eigenlijk alles weer graag verzetten naar de herfstvakantie: het geeft zo heerlijk inspiratie voor de winter op dat tijdstip.
groet Mia

mamia

  • Quirky Quilter
  • **
  • Posts: 61
  • this quilter loves cubism
    • View Profile
Re: voorkeur
« Reply #3 on: 18 May 2008, 00:16:32 »
hoi Arnout,
zit te slapen, je zegt in Waalre, wanneer?
groet Mia

Arnout

  • Administrator
  • Perfect Piecer
  • *****
  • Posts: 169
    • View Profile
Re: voorkeur
« Reply #4 on: 18 May 2008, 09:15:59 »
Hallo Mia,

Waalre: de laatste keer, afgelopen jaar. Ben dit jaar ook niet in Veldhoven geweest, dus daar kan ik weinig over zeggen.

ik vind -op de computer- de zonnebloem niet echt te nadrukkelijk, maar vraag me af waarom je niet nog ergens nog een getal hebt verwerkt om het ookg rond te laten gaan over de quilt.

Hier ben ik je even kwijt, wat bedoel je?

Groetjes,
Arnout

mamia

  • Quirky Quilter
  • **
  • Posts: 61
  • this quilter loves cubism
    • View Profile
Re: voorkeur
« Reply #5 on: 18 May 2008, 14:14:15 »
hoi Arnout,
ik vroeg me af waarom je niet nog een bedrag/cijfers van de verwerkte biljetten aan bv de rechterkant hebt gezet, zodat je ogen via de getallen de hele quilt rondgaan. ik bedoel daarmee dat alle onderdelen om aandacht vragen. is het zo te volgen?
groet Mia

mamia

  • Quirky Quilter
  • **
  • Posts: 61
  • this quilter loves cubism
    • View Profile
Re: voorkeur
« Reply #6 on: 18 May 2008, 14:17:23 »
ps. moet je quilt vorig jaar in Waalre hebben gemist, want ik ben er wel geweest en kende 'm toen al van je site!
Mia

susan

  • Starting Stitcher
  • *
  • Posts: 16
    • View Profile
    • susans corner
Re: voorkeur
« Reply #7 on: 18 May 2008, 17:46:48 »
ik vind hem wel mooi maar ben het met je eens de zonnebloem is duidelijk aanwezig
de kleuren spreken me erg aan en het typiche hollandse gevoel van de vertouwde gulden!!

                    groeten susan

Arnout

  • Administrator
  • Perfect Piecer
  • *****
  • Posts: 169
    • View Profile
Re: voorkeur
« Reply #8 on: 19 May 2008, 19:34:11 »
Quote from: mamia
ik vroeg me af waarom je niet nog een bedrag/cijfers van de verwerkte biljetten aan bv de rechterkant hebt gezet, zodat je ogen via de getallen de hele quilt rondgaan. ik bedoel daarmee dat alle onderdelen om aandacht vragen.

OK, op die manier. Tja, achteraf gezien had het misschien anders gekund, maar vaak komt het ook omdat het ontwerp op papier (lees: scherm) toch anders overkomt dan de uiteindelijke versie in stof. Zo leer je van iedere quilt wel weer wat nieuws voor de volgende keer.

Groetjes,
Arnout