Author Topic: jij zat niet stil  (Read 9004 times)

mamia

  • Quirky Quilter
  • **
  • Posts: 61
  • this quilter loves cubism
    • View Profile
jij zat niet stil
« on: 26 August 2008, 23:01:44 »
hoi arnout,
sorry arnout voor jou geldt het niet, jij was wel in beweging...
heb je je boeken al binnen? had je er wat aan?
vertel ´ns,
fijne avond,
groet mia

Arnout

  • Administrator
  • Perfect Piecer
  • *****
  • Posts: 169
    • View Profile
Re: jij zat niet stil
« Reply #1 on: 27 August 2008, 19:53:45 »
Hoi Mia,

Ja, de boeken heb ik binnen, veel sneller verwacht/aangegeven. Leuk om eens te zien welke technieken zij heeft verzameld in al die jaren dat ze er al mee bezig is. Ik denk niet dat ik veel van haar werkwijze zal overnemen, is me allemaal iets te tijdrovend, maar wel wat aardige ideeen opgedaan wat betreft (ontwerp)technische trucjes. Gebruik van niet aansluitende naden, naaien van zigzag-vormen en ingezette stukken, etc.
Ander gevolg: toen mijn moeder de boeken zag zei ze gelijk: "oh, die is mooi, kan je die niet maken?". En dan weet jij natuurlijk wel welke...  :)  Die ligt dus nu te wachten om doorgequilt te worden.

Arnout

mamia

  • Quirky Quilter
  • **
  • Posts: 61
  • this quilter loves cubism
    • View Profile
Re: jij zat niet stil
« Reply #2 on: 27 August 2008, 23:48:38 »
hoi arnout,
ja, snel werkt dat systeem met boeken uit de vs hé, ik vind het echt goed te doen.
ik heb door de boeken van ruth mcdowell veel nieuwe inzichten opgedaan en viel voor die niet aansluitende naden, dat maakt het veel minder statisch. haar visie op stofdesigns vind ik heel intrigerend en als je ermee gaat experimenteren, merk je dat het je hele manier van kiezen verandert. ik heb er in ieder geval meer buiten de gebaande paden mee leren lopen.
leuk dat jij ook al zover bent, als ie klaar is, zet je ´m dan op je site, kunnen we meegenieten! ben benieuwd hoe jij ´m gaat quilten, met de hand gaat het wel anders dan met de machine. succes!
fijne avond,
groet mia